Politikerbloggen.se

Senaste nytt:

Fp-ledamöter stoppar FRA-lag


SÄGER NEJ. Regeringen kan inte längre räkna med riksdagens stöd när det ska röstas om FRA-lagen i höst.
Sex folkpartistiska riksdagsledamöter är beredda att stoppa den hårt kritiserade lagen tillsammans med oppositionen.

Det måste finnas en brottsmisstanke innan FRA får avlyssna kabelbunden kommunikation. Det kräver fp-ledamöterna Birgitta Ohlsson, Camilla Lindberg, Agneta Berliner och Maria Lundqvist-Brömster, enligt en rundringning som Aktuellt har gjort.

Även Cecilia Wikström och Solveig Hellquist, båda rikdagsledamöter för folkpartiet, tar avstånd från lagen, visar rundringningen.
De sex hotar därmed att fälla regeringens förslag till FRA-lag när det når riksdagen i höst.

- Jag är beredd att antingen skriva en egen motion, som jag hoppas att så många borgerliga politiker som möjligt ansluter sig till, eller så är jag beredd att rösta för någon av oppositionens motioner, säger Birgitta Ohlsson till Aktuellt.

Foto: Scanpix

Skriv ut eller dela:
  • Skriv ut artikeln!
  • Facebook
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • Furl
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • Tipsa om artikeln via e-post

Bloggar som länkar hit:

  1. Pingback by deep.edition » Ballar av stål | 2008/07/20 at 01:15:37

    [...] jag läser om de sex folkpartister som nu väljer att gå emot sitt parti, som (idag) rakt av är beredda att [...]

     

  2. Pingback by delade | 19 jul, 2008 | 2008/07/20 at 06:41:53

    [...] Fp-ledamöter stoppar FRA-lag  » Nyckelord: FRA, AVLYSSNING, POLITIK  » Bloggar som kommenterar [...]

     

  3. Pingback by Politikerbloggen » De vill fortfarande stoppa FRA | 2008/09/16 at 17:17:26

    [...] också: Fp-ledamöter stoppar FRA-lag (080717) » Politikerbloggen följde FRA-debatten i riksdagen [...]

     

45 kommentarer

  1. 2008-07-17 22:15 CharlieB

    Jag trodde aldrig att jag skulle hylla borgerliga politiker.
    Men nu gör jag detta ändå. Det gläder mig verkligen att det finns några inom alliansen som har råg i ryggen! och står för vad de tycker och tänker! och inte lägger sig platt för
    Reinfeldt och hans anhang.
    Aplåder till er sex……………..

     

  2. 2008-07-17 22:25 Fredrik

    Fel! Givetvis skall FRA beslutet genomföras. Vi får inte ha fler politiska förslag som stoppas av en liten men högljudd grupp som i detta fall. Hela FRA motståndet är ett bevis på att det lönar sig att skrika högt. Som ett barn. Skäms!

     

  3. 2008-07-18 01:40 Ole Dahlberg

    Varför ska inte vi i Sverige få övervaka ryska maffia-attentat, spionage, kärnkrafts- och vapensmuggling, terrorattentat? Hur många i Sverige har ryska tangentbord eller skriver på arabiska???

    Fokus i FRA är helt fel. Dessa folkpartister är ute och cyklar…Och sprider Piraternas lögner…

     

  4. 2008-07-18 08:37 Niklas Starow

    Glöm inte Karl Sigfrid som också aviserat att han kommer att rösta mot lagen i höst.

    Det ger 7 stycken.

    FRA-lagen hänger lösare och lösare, men förrän den är officiellt kastad i sopkorgen där den hör hemma kommer arbetet mot den att fortgå.
    Men det ser helt klart ljusare ut.

    Tvivlar på att några av dessa 7 kommer att göra en federley, hans politiska död avskräcker nog de flesta från att göra liknande kullerbyttor på ett tag.

    /Niklas Starow – information/debattör för nätverket Svart Måndag.

     

  5. 2008-07-18 08:46 Alex

    Ole:
    Därför att för varje avlyssnad bov så kränks integriteten för miljontals hederliga.

    Därför att ingen kan garantera att den insamlade informationen inte kommer att missbrukas vare sig nu eller i framtiden.

    Därför att vi kommer förlora arbetstillfällen och inkomster om utländska företag routar trafik runt Sverige istället för genom Sverige.

    Därför att boven nu är varnad och kommer skydda sin trafik och signalspaningen i bästa fall kommer leda till ett trafikmönster.

    Därför att massavlyssning är trubbig då “bruset” i informationsfloden är enormt.

    Därför att språk eller tangentbord inte har någon som helst betydelse för innehållet i kommunikationen.

    Därför att…. listan kan göras lång.

    Denna lag kommer inte tillföra något som står i någon som helst proportion till de uppoffringar som krävs. Signalspaning är nödvänding men skall göras där den ger bäst resultat i förhållande till de inskränkningar den medför. Maffiaattentat, spionage, smuggling mm är polisärenden, men inte ens polisen vill ha lagen. De har andra verktyg för avlyssning i de specifika fallen.

    Ole, du är ute och cyklar, inte folkpartisterna.

     

  6. 2008-07-18 09:19 Mikael

    De blandar ihop polisiär verksamhet och underrättelsetjänst. Grovt kan sägas att polisen spanar mot misstänkta personer och underrättelsetjänst spanar mot vad som görs. Om påföljden är tillräckligt stor kan avlyssning ske efter beslut av domstol efter begäran från åklagare.
    Hemlig teleavlyssning som innebär att ta del av en misstänkt persons kommunikation med enskilda personer via telefon eller internet.
    Hemlig teleövervakning som innebär att ta del av tekniska uppgifter vid kommunikation över internet eller telefon för att utröna vem eller vilka en misstänkt person har kontakt med.
    Hemlig rumsavlyssning, buggning, som innebär att ta del av tal i enrum, samtal mellan andra eller förhandlingar vid sammanträde eller annan sammankomst som allmänheten inte har tillträde till.

    Notera att det här gäller mot personer, dvs det är en polisiär uppgift.

    Underrättelsetjänst inriktar sig sällan mot aktiviteter som kan lagföras i Sverige. Var det ett brott mot svensk lag att Nazityskland eller Sovjetunionen hade krigsplaner och förberedelser mot Sverige? Nej, naturligtvis var enbart sådana åtgärder som gjordes i Sverige brott mot svensk lag. Är det ett lagbrott i Sverige att i Pakistan planera ett terroristdåd i England? Nej, inte ens om det planeras mot Sverige, men det kan inte lagföras här om det inte sker i Sverige. Det är i så fall ett ärende för den pakistanska domstolen.

    Bör inte Sverige söka inhämta uppgifter om sådana aktiviteter? Jo, och det görs bl.a. genom verksamheten som FRA bedriver. Kravet att brottsmisstanke måste finnas innan FRA får avlyssna kabelbunden kommunikation fungerar därför inte.

     

  7. 2008-07-18 09:56 Oven

    Frågan är väl varför de inte röstade nej (eller varför de kvittade ut sig) från början. Satt de alltså och röstade ja till en sak som de inte visste vad det innebar så är det inte mycket bevänt med vår demokrati. Varför reagerade de då inte mot det forcerade sätt på vilket regeringen körde igenom frågan och begärde återremiss för att kunna sätta sig in i saken.

     

  8. 2008-07-18 10:06 Hedvig

    Skepparen Reinfeldt befinner sig i fritt fall. Först har han misslyckats med ekonomin – såsom halverad tillväxt, rekordinflation och ökad arbetslöshet – nu har han till och med de borgerliga i riksdagen mot sig.

    Skepparen Reinfeldt har FRA-lagen som sitt viktigaste mål. Han sa att han lyssnade – det betyder avlyssna.

    Reinfeldt är ensamvargen som piskar igenom lagen mot riksdagsledamöternas vilja. Nu slår det tillbaka. Han har varken folkets eller politikernas förtroende kvar.

    Skeppare över egen jolle…

     

  9. 2008-07-18 10:17 Mikael

    Om man, som jag, anser att man måste ha en underrättelsetjänst kan man antingen överlåta åt regeringen att reglera den med hemliga instruktioner (vilket är fallet i de flesta länder) eller också ha ett mer öppet regelverk vilket Sverige har valt. En stor del av kommunikationerna som man behöver kolla transporteras via Internet.

    Alla som har kunskaper i teletransmission vet att om man har en kanal där det strömmar olika data och att det i denna ström finns sådana som man ska undersöka närmare måste man ha en teknik för att hitta dessa. Då dessa data utgör en ytterst liten del av en gigantisk dataström måste tekniken vara automatiserad och effektiv annars drunknar man i oväsentliga data.

    När man letar efter data vore det bra om man har ett system som vare sig missar det man letar efter eller tar med oväsentligt. Tyvärr finns inte sådana system, utan man missar en del och får med sådant som inte ska vara med. Om man ska hitta fler eftersökta meddelanden får man oftast också med fler oväsentliga.

    I det här fallet utgör data av meddelanden och det är där skon klämmer. Oroliga fildelare tror att syftet är att identifiera och lagföra dem, oroliga politiker och andra tror att det ska användas för datainsamling av deras privatliv osv.

    Det verkar som att de som är oroliga jämställer en automatiserade sorteringsapparat som direkt kastar oväsentliga meddelanden, dvs 99.999… % av dataströmmen utan att någon människa någonsin läser innehållet med “kollektiv massavlyssning”. Nu har denna uppfattning funnits några månader så den verkar vara känslomässigt inympad.

    Självklart behöver man ett regelverk som hanterar hur de oväsentliga meddelandena ska hanteras och det är där som man ska fokusera sitt lagstiftningsarbete.

    Eftersom FRA har levt i en kultur där man inte säger något till någon som inte har “rätt att veta” och det är få utanför de närmast berörda som vet hur det fungerar så har det lett till att utomstående har felaktiga uppfattningar om hur saker och ting fungerar och inte fungerar. Men det kanske är dags att berätta åtminstone grunderna i underrättelseinhämtning som markant skiljer sig från polisens arbete, jag tror att de flesta förstår om de får det beskrivet.

     

  10. 2008-07-18 10:53 Rospiggen

    Comment by Mikael | 2008-07-18 @ 09:19:34
    Bra inslag i denna hysteriska debatt.
    Varje land har en armé, sin egen eller någon annans. Kan man som suverän stat inte hålla kontroll på vad som sker över landets gränser och försöka identifiera olika typer av hotbilder kommer så småningom någon annan och tar hand om verksamheten. Hemlig underrättelsetjänst finns i alla länder men man brukar normalt inte offentliggöra vad man sysslar med. I lagomlandet Sverige skall spionverksamheten vara offentligt gods, framför allt i pressen.
    Notera även att det ALDRIG har varit säkert att ha kontakt med media via telefon, går ibland i radionärt, SMS eller kabel så länge medias datorer finns i ett nätverk. Finns det en väg ut finns det per automatik en väg in.

     

  11. 2008-07-18 11:15 Niklas Skoog

    Det gäller att försöka plocka popularitetspoäng, frågan är om Folkpartisterna satsar på rätt häst. Det finns en annan möjlighet för dessa politiker att försöka rösta efter övertygelse i andra frågor också. Jag tänker då på de orättvisor som dessa 6 varit med och röstat fram under 2 års Alliansstyre. Det är nog bättre att satsa någon krona på Stochampionatet Axvalla i helgen än att tro på denna sextett. Då kommer man ju nära Bert Karlsson också, och kan få lite info om politikens baksidor.
    Nordiska Rikspartiet
    Skaraborg.

     

  12. 2008-07-18 11:49 gubben

    Ingen kan garantera att inte Alex begår våldtäkt med det han har mellan benen. Slutsats: Kastrera honom.

     

  13. 2008-07-18 12:39 Ola

    Mikael

    Om man tänker som du så måste vi bygga en mur runt Sverige och öppna och kolla alla brev och paket som kommer in i landet. Och inte låta någon passera muren. Inte ens duvorna för det kan ju vara brevduvor. Tror nog det skulle bli ett jobbit liv vi förde då.

     

  14. 2008-07-18 13:08 Rospiggen

    Comment by Ola | 2008-07-18 @ 12:39:37

    Det är nog inte bara Mikael som värnar om vårt land och kanske är mån om att fösöka behålla vår skenabara men dock demokrati.
    Har vi ingen underrättelsetjänst öppnar vi verkligen landet för diverse existenser med antidemokratiska syften.

     

  15. 2008-07-18 14:37 Ola

    Nej det har du rätt i. Men vad det handlar om är hur mycket du vill att staten ska ha koll över hos vanliga medborgare.
    Vill du leva i ett land som liknar gamla Soviet eller DDR.
    För du vet ju inte vilka som styr Sverige om 10 år.

     

  16. 2008-07-18 16:07 Ole Dahlberg

    “Därför att för varje avlyssnad bov så kränks integriteten för miljontals hederliga.”

    Om du sitter vid ett arabiskt eller ryskt tangentbord OCH skriver saker som FRA:s datorer uppfattar som hot OCH om det komer från utlandet så undersöks ditt mejl av en dator sedan om det verkligen innehåller hot så undersöks det närmare av en person på FRA. Inga miljoner av hederliga svenskar kommer att kränkas! Det är bs.

    Det handlar inte heller om massavlyssning, att samla in och lagra information.
    Du har fel i allt du skriver om, Alex. Det är rent skitsnack!

     

  17. 2008-07-18 16:13 fredrik & Filippa

    HM Gasprom Nordic stream gas ledning i östersjön utanför Gotland, kan bli en fin spionfilm med död och svek, tror ni att ryssen står och sover.. Nej till avlysning inom sverige och svenskar men lyssna gärna på ryssen, usa, nato och framför allt högeralliansen som förtrycker det svenska folket.
    NY Val NU

    FRA = Fredrik Reinfeldts Alliansförtryck

    Ps Kasta inte skit på själva de som är anställda av FRA.
    Politiker bajs, ny val nu

     

  18. 2008-07-18 17:54 Ola

    Man måste ju beundra dom sex kvinnorna i Alliansen som har ryggrad att stå upp för vad man tror på. Värkar som det bara finns fjoller bland männen. Dom är totalt utan ryggrad. Det enda dom har är en sena som är fäst i nacken på dom och håller upp ändan.

     

  19. 2008-07-18 18:20 Alex

    Ole:
    “Om du sitter vid ett arabiskt eller ryskt tangentbord OCH skriver saker som FRA:s datorer uppfattar som hot OCH om det komer från utlandet så undersöks ditt mejl av en dator sedan om det verkligen innehåller hot så undersöks det närmare av en person på FRA. Inga miljoner av hederliga svenskar kommer att kränkas! Det är bs.”

    Nu har inte jag samma insyn som du rörande logiken i FRAs filter, men med den definition du gör så är hela lagen verkningslös mot lede fi om denne köper ett svenskt tangentbord eller skriver på engelska. Det kostar med andra ord ca en hundring att kringå det skydd som lagen skall ge. Eller, om det inte är lika brådis så kan lede fi skicka ett brev och betala några kronor i porto så fångas inte kommunikationen upp. Det blir inte så mycket pang för pengarna med den växelkursen. Eller så är din definition fel.

    Observera att jag inte är emot signalspaning i sak, frågan är var den gör bäst verkan.

     

  20. 2008-07-18 18:34 Alex

    Gubben:
    Avlyssna all kommunikation som förs mellan Alex grannar om det är så någon av dem skickar ett mail där det framgår att Alex tänker våldta någon.

    Om Alex är en potentiell våldtäksman och det finns skäl att misstänka det tycker jag det är bättre att Alex övervakas, inte hans grannar. Men jag kan ju ha fel…

     

  21. 2008-07-18 21:54 Lasse

    Med allt skit i det här landet behövs det nog dubbla FRA-lagar.

     

  22. 2008-07-18 23:11 Folkpartist

    Niklas Starow skrev: “Glöm inte Karl Sigfrid som också aviserat att han kommer att rösta mot lagen i höst.”

    Jag har läst att Karl Sigfrid inte kommer rösta för lagen, men han har aldrig sagt att han kommer rösta nej.

    Jag tror han kommer kvitta ut sig igen.

    Jag förstår inte alla sympatier för honom, t.ex. att han är ung. Han är i samma ålder som Birgitta Ohlsson. Hon tar nu en jävla fight medan Karl Sigfrid smyger undan. Stå upp Karl Sigfrid!

     

  23. 2008-07-19 00:43 CharlieB

    Ole Dahlberg!
    När man läser vad du skriver! så begriper man omgående!
    att du inte vet ett dtft om vad Signalspaning och FRA är överhuvudtaget. Du hyllar och jublar som vanligt åt allt som borgarregeringen driver igenom. Men konsekvenserna av allt de driver igenom? tänker du på dom någongång?
    Regeringen gör det dessvärre inte! så varför skulle du göra det. Det är kanon! att det nu finns riksdagsmajoritet för att
    dra tillbaka denna idiotiska lag.
    Och göra om den ordentlig så oskyldiga privatpersoner inte riskerar att bli avlyssnade.
    Regeringen bryr sig inte ens om att företag flyttar sina servrar från Sverige. Inte heller bryr de sig om att grannländerna rasar mot detta.
    Det enda diktaturhöger ser och hör är sig själva tyvärr.
    2010 skall dessa klåpare röstas bort för lång!.lång tid framöver………………

     

  24. 2008-07-19 01:26 Calle

    Jag tror det när jag ser det.

     

  25. 2008-07-19 13:45 Farbror Stefan

    En regeringskris är nära för Fredrik Reinfeldt.

    Fredrik Reinfeldt och hans regering borde fått avgå redan innan för de orättvisor en medveten politik skapat; en halv miljon utförsäkrade från försäkringssystemen nu när arbetslösheten ökar. Skattesänkningar som till två tredjedelar gynnat de rikaste grupperna. Nedskärningar i skolan, vården och för ädre; pensionärerna räknas inte som fullvärdiga medborgare.

    Reinfeldt borde också fått avgå för den misslyckade ekonomiska politik hans statsministerperiod lett till: halverad tillväxt, ökat utanförskap med 5 000 personer, hög inflation, rekordlåg produktivitet, ökade antal varsel, ökad arbetslöshet – underskott med miljardbelopp i kommuner och landsting ovanpå redan frysta statsbidrag till välfärden.

    SVERIGES GENOM TIDERNA MEST MISSLYCKADE REGERING OCH STATSMINISTER.

    Fra-frågan är bara toppen på ett isberg. A V G Å !!!!

     

  26. 2008-07-19 16:57 ÄRRHÅ

    FRA-lagen skulle innebära mindre spaning än vad som redan sker i flera andra europeiska länder idag. Men det är klart att ett sossestyrt Sverige är det enda som kan räknas som demokrati, eller?

     

  27. 2008-07-19 23:28 Ola

    Att det håller på att muldra bland Alliansens småpartier är nog inte bara FRA-lagens fel. Utan Folkpartiet, Centern och Krisdemokraterna börjar förstå att riskerna börjar vara stora att dom inte klarar 4% spärren nästa val efter som däras väljare inte vill enbart ha moderat politik

     

  28. 2008-07-20 02:36 Sigge

    Någon skrev “ny val nu”.

    Är det för att den gamla har simmat iväg?

     

  29. 2008-07-20 11:34 Rospiggen

    Comment by Ola | 2008-07-18 @ 14:37:55

    För du vet ju inte vilka som styr Sverige om 10 år.

    Helt rätt, det vet vi inte och därför kanske det är en viss idé med att fösöka sondera landet för att se vad som igentligen sker så att vi inte plötsligen vaknar upp en dag med någon annans armé i landet. Jag tillhör dem som är övertygad om att alla människor som finns i detta land inte alltid har Sveriges syften som rättesnöre, det finns tyvärr en del som har andra preferenser och som kanske har omstörtande verksamhet i kikaren, politiska, religiösa eller ren sjukdom.

     

  30. 2008-07-20 19:28 Rolf

    Uppenbarligen är det ett antal borgliga politiker som nu förstår vad vi övriga tycker. Dom andra i Freddes gäng kommer inte att förstå hur mycket man förklarar. Men en sak kommer dom att förstå – att deras tid vid makten är över 2010.
    Vad glad jag blir att det är på denna fråga som dom faller. Så mer FRA och andra felaktigheter – så blir vi av med det “nya arberarpartiet”. Partiet i helt fel dräkt. Detta har nu avslöjats på ett påtagligt sätt.

     

  31. 2008-07-21 12:04 Ola

    Rospiggen

    Är det inte lite naivt att då tro att man kan dra ned på försvaret som Alliansen gör om det är risk att något land ska invadera oss. Och ingen ska tro att någon som planerar något attentat mot Sverige sitter och skickar mail eller sms om det. Ska posten börja öppna alla brev oxå då?

     

  32. 2008-07-21 15:56 Rospiggen

    Comment by Ola | 2008-07-21 @ 12:04:07

    Försvarsnedmonteringen är ett gemensamt verk av båda regeringarna eftersom inget av blocken tycker landet kan försvaras rent militärt. Vet vi att nästa hot eller attack är en militär, kanske en IT-raid mot vår infrastruktur, religiösa fanatiker som skall “frälsa världen”?
    Du vet kanske men det gör inte jag.
    Skall organisationer med omstörtande verksamhet på programmet få fritt verka i landet? Du kanske tycker det men det gör inte jag. Ingen av oss vet om hoten är riktade mot Sverige eller annat land men om det nu är så att dylika organisationer skall få verka hur som helst här så kanske staten kan köpa in uppgifterna från andra länder, signalspaning pågår lite överallt, även i kabel men man orerar inte så vitt och brett om sina underrättelsevägar.

     

  33. 2008-07-21 20:56 Ola

    Rospiggen

    Men om man tänker som dej och vill vara riktigt säker så måste vi bygga en mur runt landet och kapa alla förbindelser förbi den muren. Men hur trevligt blir det att leva i ett sådant samhälle. Och jag antar att It-företagen kan sådant här rätt bra och dom väljer att flytta sina servrar från Sverige.

     

  34. 2008-07-21 22:35 Micke

    Jag bara undrar var dem inte kommit på att rösta nej förut? Det kanske är så att dem vill ha äran av att rösta nej…

     

  35. 2008-07-22 09:19 Rospiggen

    Comment by Ola | 2008-07-21 @ 20:56:08

    Tyvärr är det så om man skall hårddra det. Flytta servrar ger kanske mer utlandstrafik än vi nu har och det kanske ger mer information till de länder som i hemlighet IT-spanar.
    Kanske man skall klippa kablarna innan vår gräns och låta infomationen gå i luften en bit, då blir det ju allmänt gods eftersom luften är fri för alla att lyssna på.

     

  36. 2008-07-22 11:30 Ola

    Rospiggen

    Ja nu verkar det som det inte kommer att gå igenom utan att det blir regeringskris istället.

     

  37. 2008-07-22 12:45 FRA är bra!

    Hur många av Nej till FRA:s anhängare skulle strunta i att ta de obligatoriska sprutorna mot sjukdomar om de skulle åka till Thailand eller Afrika – bara för att de anser att hotet att bli smittad är överdrivet?

    Hur många av Nej till FRA:s anhängare stänger av anti-virusprogrammet och brandväggen på datorn när de surfar på skumma Warez-webbsidor – bara för att de anser att brandväggen och anti-virusprogrammet kränker deras personliga integritet?

    Ändå sitter de dag och natt och proklamerar att Sverige ska utsättas för samma sak. Att den röda mattan ska rullas ut under terroristernas och öststatsmaffians fötter. Att de svenska medborgarnas säkerhet och vidarebefordringen av information till underrättelsetjänsten ska sänkas i botten.

    FRA-motståndarna är landsförrädare i dess fegaste och fulaste form.

     

  38. 2008-07-22 13:35 tomo

    Fattar ingenting… Snacka om kappvändare, en månad efter omröstningen så hinner debatten ifatt ett antal riksdagsledamöter. Varför hade de inte råg i ryggen den 18:e juni? De måste inse att frihetstanken ALLTID har kommit från vänster och kommer alltid att göra det. Se på Vänsterpartieta rakryggade uppträdande genom hela debatten.

     

  39. 2008-07-23 23:50 Mikael “Prinsen” Trolin

    Riksdagsmannen Camilla Lindbergs (fp) autograf från Almedalen 2008 kan köpas på auktion: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=68290824
    Allt för kampen mot FRA-laagen.

    Men vänligga hälsningar
    Mikael “Prinsen” Trolin

     

  40. 2008-07-24 00:16 Alex

    FRA är bra!:

    Dina liknelser är inte relevanta eftersom de hela tiden bygger på möjligheten att göra ett val. De som avlyssnas har inte den möjligheten vilket gör att hela ditt resonemang faller.

    Vidare är det en stor skillnad på att tycka att FRA är bra eller dåligt och om FRA-lagen är bra eller dålig.

     

  41. 2008-07-29 00:22 Sigge

    Varför är de (alla sex!) klädda i svart?

     

  42. 2008-07-31 09:39 Vidar V

    Spel för galleriet!
    Att fixa fram en brottsmisstanke är ingen konst för våra hemliga myndigheter. De behöver nämligen inte redovisa vad denna misstanke består i pga av den egna sekretessen.
    All denna politiska kosmetika är löjlig, sätt ner foten och stoppa istället alla myndigheters rätt till hemligheter. Varför skall några myndigheter egentligen ha någon rätt att föra sina arbetsgivare/medborgare bakom ljuset?

     


Länka till inlägget:
http://www.politikerbloggen.se/2008/07/17/10888/

Kommentera »




Personuppgifter
Politikerbloggen.se sparar de uppgifter du anger i formuläret ovan tillsammans med din IP-adress. Uppgifter om e-post och IP-adress är inte synliga för andra besökare på sajten.

  •  
     
  • Annons:

    Annons:

    Annons:

    Annons: