Politikerbloggen.se

Senaste nytt:

AVSLÖJANDE: Wanja Lundby-Wedin låter maken bo gratis på lyxhotell i Toscana

wanja
SEMESTERPARADIS. LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin låter maken bo gratis på tjänsteresorna till semesteranläggningen Riva del Sole i Toscana på italienska kusten.

Wanja Lundby-Wedin kritiseras nu av fackförbunden för att hon låter maken Lennart bo gratis i hennes hotellrum när hon åker på tjänsteresa.

Lundby-Wedin är styrelseordförande i semesteranläggningen Riva del Sole på italienska kusten. Där brukar hon tillbringa sex dagar varje år, varav ungefär hälften av tiden viks för styrelsemöte, hälften för att “följa verksamheten”, skriver Expressen.

På hotellets hemsida beskrivs anläggningen så här:

“Riva del Sole ligger i det vackra Toscana vid Medelhavets vita sandstrand i pinjeskogen där det enda som hörs är fågelkvitter och vågornas brytningar.

På Riva del Sole kan du välja mellan boende i lägenhet eller i rum på det fyrstjärniga hotellet.

Riva del Sole erbjuder fantastiska badmöjligheter. Vattnet är rent, stränderna långa och vackra och man besväras nästan aldrig av trängsel.”

Liksom de andra styrelsemedlemmarna – bland dem TCO-basen Sture Nordh – tar Wanja Lundby-Wedin med sig maken, som bor gratis i hennes dubbelrum. En skattepliktig förmån, men det säger sig Lundby-Wedin inte ha förstått.

– Nej, det har jag inte ens tänkt på att det skulle kunna vara. Men det ska jag undersöka när jag kommer hem, säger hon till Expressen.

Ella Niia, ordförande i Hotell- och restaurangfacket, säger till tidningen:
– Det är en självklarhet att ingen familjemedlem ska bo gratis om han eller hon följer med på tjänsteresa.

Skriv ut eller dela:
  • Skriv ut artikeln!
  • Facebook
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • Furl
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • Tipsa om artikeln via e-post

55 kommentarer

  1. 2009-05-23 10:17 RetroS

    Konstaterar att den borgerliga media Sverige (dvs. TV4, Expressen och Politikerbloggen) är väldigt synkroniserade…

    Den här “nyheten” borde väl inte vara speciellt ny, utan jag antar att ni tre har hållit på den till det är två veckor kvar till EP-valet. Så fungerar den borgerliga statsmedia som har till uppgift att bibehålla en passiv borgerlig regering som helt saknar politik för att få oss ur jobbkrisen!!!

     

  2. 2009-05-23 10:51 Bodil

    re Retro S

    Naturligtvis skall nyheten synkroniseras till valet.
    Ihenne.
    USCH USCH annat fall glömmer svensken bort det och ägnar sig åt TVtittande istället.
    Wanja förnekar sig inte ,med sin superlön drar hon med sig gubben gratis på lyxhotell.
    Förresten vad gör hon i Toscana på skattebetalarnas bekostnad.
    Hennes egen förklaring duger inte.
    Hon besitter ett sådant förakt för sina medlemmar och vad de bekostar.
    USCH USCH

     

  3. 2009-05-23 11:02 Ulrika

    Kan inte säga att jag är förvånad.Wanja har blivit fartblind och kör på i 180.Tillstymelse till självkritik finns bara inte på kartan,hon är nämligen värd varendaste förmån laglig eller ej.
    Att människan har fortsatt förtroende kan jag bara inte förstå!

     

  4. 2009-05-23 11:15 Luttrad

    Röd-adeln förnekar sig aldrig. Jag vet höjdare i Kommunal (ombuds- män & -kvinnor) som har betat av ett jättestort antal mysiga och lyxiga konferens- och rekreationsanläggningar med spa-faciliteter och allt) i Norden, besökt vingårdar i Frankrike, Italien, Spanien, pubar i Irland o s v , o s v.
    Om dessa anläggningar vet de så gott som allt. Men frågar du personerna (ombudsmän m fl) om de känner till hur medlemmarna har det i vardagsslitet… eller du frågar vilka villkor som gäller vid anställning, arbetsmiljöskydd, pensionsvillkor mm så får du nästan aldrig ett vettigt svar p g a deras okunskap.

    Kommunal ingår i LO. Det ser säkert likadant ut i LO:s övriga fackförbund.

    (S)olidaritet vill dom kalla det.

     

  5. 2009-05-23 11:21 David H

    Skulle inte hon säga upp dylika styrelseuppdrag för att helt kunna ägna sig åt jobbkrisen?

    Sedan, Retro S, så är det ju så här enligt Expressen:
    “Expressen träffade henne för två dagar sedan på Riva del Sole. Hon hade rest till semesteranläggningen av flera skäl. Ett är att sköta sitt uppdrag som styrelseordförande i Riva del Sole SPA. LO äger 68 procent av bolaget, resten ägs i huvudsak av KF, Kooperativa förbundet och TCO,”

    Det är alltså nu som hon är där, inte för flera månader sedan. Det är snarare hon själv som synkroniserat resan till EP-valet.

    Som “skandal” räknad känns det ju ganska mild och kommer säkert inte leda till några större konsekvenser. Det är ju inge jättepengar det handlar om och det drabbar ju inga skattebetalare heller (ja förutom den lilla glömda förmånsskatten då). Det märkliga är mer att WLW inte själv har förutseende att vara mer försiktig just när hon varit så mycket i blåsväder kring sina styrelseuppdrag.

    (väntar bara på att en viss Harry ska komma in och skriva om någon borgerlig politikers snedsprång, som säkert har med det här att göra på något sätt).

     

  6. 2009-05-23 11:29 Mr M

    Solidaritet? Nej, jag det gäller inte sossar.

     

  7. 2009-05-23 11:40 RetroS

    Att LO äger en semesteranläggning är absolut ingen nyhet utan det är väl känt till och med i borgerlig statsmedia (TV4, Expressen o politikerbloggen). Det torde således gälla även det faktum att respektive hänger med på resa dit.

    Hur är det när den borgerliga regeringen reser, ex. Borg (svart barnflicka), Olofsson (flera konkurser), Littorin (fake examen) eller Björling (svartbygge)? ? ?

     

  8. 2009-05-23 11:42 RetroS

    Hoppas att jag kom ihåg korrekt statsråd oegentligheter. Det är ju så många oegentligheter så det är inte lätt att hålla reda på dom.

     

  9. 2009-05-23 11:49 David H

    Du har nog missat “nyheten”, RetroS. Att WLW inte känner till att det är en skattepliktig förmån att ta med sig respektive.

    Expressen försöker koka soppa på en spik för att få publicitet, men den här gången misslyckas de nog. Det är ju en så obetydlig historia det här.

    ,,,otippat att S-debattörer ryggmärgsreflexaktigt börjar snacka om helt irrelevanta andra skandaler (du glömde obetalda TV-licenser) och konspirationer.

    Det handlar helt enkelt om att Expressen tror sig ha hittat ett Scoop, men det var ju bara en harmlös historia visade det sig.

     

  10. 2009-05-23 12:32 Jonte Kasslinger

    David H, du kan väl inte påstå att det är en “harmlös historia”? Så fort det gäller dessa pampar så är det lyx, lyx, och åter lyx. Varför skall de ha sina respektive med sig? Och varför kan de inte bo på vandrarhem och betala själva? Och varför skall de ut och resa jämt? Det finns människor som ALDRIG varit utomlands i hela sitt liv men de får betala till dessa drumlars resor. Har de inte datorer? Det får vanliga människor använda sig av som kanske har barn och barnbarn på andra sidan jordklotet? De har inte råd att besöka varandra. Och en simpel fråga? Jobbar de aldrig? De gör ingenting för sina fackliga medlemmar utan far bara runt och snackar skit och “minglar”. Folk vill ha lön och hjälp i fackliga frågor och bra arbetsmiljö, på HEMMAPLAN. Det är det som gäller! När skall folk få det? Folk har bara ETT liv och vill att det skall bli bra. Folk struntar i EUropa. Deras fackl företrädare får väl hjälpa dem.

     

  11. 2009-05-23 12:36 Jonte Kasslinger

    WLW säger sig åter inte FÖRSTÅTT någonting av de regler som gäller. Hur länge skall LO och EUropafacket hålla sig med en sån inkompetent företrädare? Och hon sitter i högsta beslutande organ i SAP, sosse partiet. Vilken samlad inkompetens!

     

  12. 2009-05-23 12:42 Johan

    Sosse-adeln lever lyxliv på rivieran och tycker inte att de skall drabbas av alla enorma skatter vi andra tvingas leva med. Håhåjaja…

    Vad ska Måååna säga nu då?

     

  13. 2009-05-23 12:45 David H

    Nja, visst är det märkligt att WLW väljer att behålla ett så här glassigt styrelseuppdrag med tanke på kritiken och visst är det klantigt att inte förstå att det är en skattepliktig förmån att låta respektive följa med när man är på styrelseresa men det är ju inga stora pengar det handlar om. I AMF-pensionsskadalen handlade det om många miljoner, har handlar det om några tusenlappar.

    Dessutom är jag ju inte LO-medlem.

    Jag har svårt att bli upprörd, tycker mer det är märkligt att WLW tycks sakna taktsinne. Varför behålla detta glassiga uppdrag när hon vet att hennes många styrelseuppdrag har varit så ifrågasatta, och hon själv har sagt att hon ska trappa ner dessa för att helt fokusera på jobbkrisen? Varför inser hon inte att hon kommer få en pamp-stämpel om hon fortsätter så här?

     

  14. 2009-05-23 12:47 DS

    Ja, det är en skattepliktig förmån som är urbota dum. Oavsett om man bor en eller två i rummet betalar arbetsgivaren lika mycket för rummet. Om medföljande betalar sin flygbiljett och andra omkostnader tycker jag inte man ska behöva skatta för hotellrummet. Vi ska inte ha skatteregler som är korkade, men jag måste säga att det är ganska korkat av företagsledningar som inte har koll på detta.

     

  15. 2009-05-23 12:56 Bra Wanja!

    Det är fantastiskt bra, Wanja gör bort sig ännu en gång. Fortsätt så här så behöver vi inte ens gå och rösta nästa år eftersom vi ändå kommer vinna så stort

     

  16. 2009-05-23 13:01 David H

    DS, huvudet på spiken. Om WLW och/eller hennes man inte betalat för flygbiljetten skulle det förmodligen redan ha grävts fram, men riktigt så korkad är hon inte att hon skulle låta bolaget betala för hans flygbiljett.

    Summa summarum så har alltså han bara bott i samma rum som Wanja utan att betala för det, big deal.

    Den mest korkade förmånsbeskattning tycker jag, för övrigt, är när man får skatta för att parkera vid sin arbetsplats. Vilken förmån! Som om jag hade parkerat där om jag inte arbetat vid kontoret..

     

  17. 2009-05-23 13:25 bob

    Hur manga ar har detta pagatt?
    Har hon alltid unvikit att betala den formansskatt vi andra maste betala, hon sagr nu att hon ej kannt till skattereglerna.

     

  18. 2009-05-23 14:53 Ola

    När Freddan ni vet han som försöker vara statsminister åker ut på sina reser bor hans fru kvar då i Rosenbad utan att betala hyra? Ni högermän på Tv4 måste ju veta hur det är.

     

  19. 2009-05-23 14:56 Ola

    Mr M

    Är det här tacken för att moderaterna köpt reklam av Tv4
    Tv4 är ju inte trovärdiga längre.

     

  20. 2009-05-23 15:01 Mr M

    Ja, Ola. Det klart att de är regeringens fel. Det var även deras fel att Marlena kom på 21 plats i Schlagerfinalen i förra lördagen, även att blåvitt slog mitt Gais i veckan.

     

  21. 2009-05-23 15:17 Bodil

    re Ola

    Detta är bara början, vänta skall Du få se och höra vad Dina gullgossar och gulleflickor har och haft för sig med ANDRAS pengar.
    Vi förväntar oss att medierna avslöjar ALLT .
    T.ex vem som betalar Mona Sahlinfamiljens bilar ,vem som betalar hennes resor till hennes paradis Maldiverna, (tror att det är rätt paradis jag nämner.)
    Vem betalar resan för henne och familjen?
    Du skall inte inbilla mig att det är hon själv som betalar.
    Sosseanternas resor kunde istället delas ut till hårt arbetande sjuksköterskor och läkare eller hårt arbetande lärare som är rejält underbetalda just på grund av Mona, Wanja,Ylva, Nalin och Marita.
    De 5,s gäng.

     

  22. 2009-05-23 15:29 Tobias (fp)

    Kritiken mot Lundby-Wedin är på väg att gå lite för långt. Att hennes make får bo gratis i Toscana är knappast ett problem så länge som kostnaden är densamma om LO-basen åker själv. Tragiskt att Expressen och Politikerbloggen ska bedriva en hetsjakt som saknar nyhetsvärde.

    Tobias (fp)

     

  23. 2009-05-23 15:29 Ola

    Mr M

    Vet du hur mycket statministerns fru skattar för att få bo i Rosenbad?

    Bodil..

    Mins du när Alliansen skulle bilda regering.. Det var svartjobb obetalda Tv-lisenser svartbyggen köpta betyg..
    Var det någon som hade rent mjöl i påsen av moderaterna?
    Och dom flesta sitter kvar oxå.

     

  24. 2009-05-23 15:30 Onkel Wanja

    Tack Wanja, vi närmar oss sakta men säkert valet – vi vill ha mera sånt men sprid ut det lite så det räcker till september 2010.

     

  25. 2009-05-23 15:32 Ola

    Tobias (fp)

    Trevligt med en folkpartist som är förståndig.

    Tv4 och Expressen har gått alldeles för långt men det kommer säkert att slå tillbaka på Bonniers

     

  26. 2009-05-23 16:21 Arbetaren

    Ola och Tobias, tycker ni verkligen att Wanja Lundby-Wedin med familj av alla skall kunna skattefuska utan att detta skall tas upp i media?

    Två borgerliga ministrar fick avgå, en för att inte ha betalt tv-avgiften, en annan för att ha betalt en barnflicka svart. Mona Sahlin är skyldig till båda.

    Det är vänstern som förespråkar att Sverige skall ha världens högsta skatter för arbetare, att de själva inte vill betala dem är dubbelmoral.

     

  27. 2009-05-23 16:33 Bodil

    re Ola

    Aningen är Du dum eller vill Du inte förstå vad det handlar om.
    Wanja och hennes familj parasiterar på LOs medel och kapital.
    Det är ju inte första gången hon visar vad hon går för.
    Skall det vara så svårt att förså även för en sosse.

     

  28. 2009-05-23 16:38 RetroS

    Jag håller med om att det mediaskop som den borgerliga statsmedia har hittat är att Wanja L-W verkar ha missat att betala skatt för den “förmån” som det är att hennes man hänger med.

    Snyggt att folkpartisten Tobias kan se igenom partiintresse och inse att det är den kampanj som de borgerliga statsmedierna bedriver håller på att gå för långt!

    Politikerbloggen/TV4:as kampanj mot Wanja L-W verkar vara en betalning för den borgerliga regeringens köpta reklamtid. När pengarna från politiska partier betalar “granskande” journalisters löner försvinner journalisternas möjlighet till fri och obunden granskning av makten.

    Det är kanske inte så konstigt att politikerbloggen/TV4:a inte granskar den moderatledda regeringen…

     

  29. 2009-05-23 16:40 RetroS

    Arbetaren – det var bara de kvinnliga skattefuskande ministrarna som avgick. De manliga ministrarna höll ju Reinfeldt bakom ryggen!

     

  30. 2009-05-23 16:57 Gert Ove Ohlsson

    Återigen igen är det en styrelse Wanja är valt till som hon inte har en aning om vilka regler som gäller. åter igen en dum bortförklaring att hon inte vet : många oss av oss valiga Lo medlemmar har inte ens råd att åka till utlandet på semester : Wanja avgå avgå du är ett skämt

     

  31. 2009-05-23 18:41 bob

    Wanja kommer inte att plocka ihop sina pinaler och avga , Lo medlemmarna har redan glomt att hon fordarvat mangmiljonbelopp av deras pensionspengar.
    Hon sade att saken skulle utredas fast hon vet att inte en krona kommer att betalas tillbaka, dom som da kravde hennes avgang ar tysta nu.
    Det blir endast nagra arga inlagg pa nagra debattsidor och sen ar det glomt.
    Samtidigt gar dom ut och rostar for att Marita Ulvskog skall aka till Brussel och motarbeta och obstruera for mangmiljonlon for ett arbete som hon endast far for sin forsorjning, och det blir annu en politruck att forsorja.
    Varfor skall inte hon leva lyxliv nar bade Mona och Wanja betalas for det och det ar du som betalar.

     

  32. 2009-05-23 19:33 Lasse Salomonsson, Göteborg

    When is enough enough???
    Bristande koll i styrelseuppdragen, fäpplande med nya tjänster avsedda att blåsa upp en av Borgens pampar, och nu detta.
    Saknar Vanja Lundby-Wedin självkritik??? Oavsett om hon på något sett är inblandad i dessa “affärer”, eller om hon ens har vetskap om dem, borde hon avgå. Då med motiveringen att man kan inte ansvara för skutans säkerhet om besättningen gör myteri.
    MEN TANTEN SITTER JU KVAR!!!!

    Tanken med att låta folk komma med förslag på vad som skulle sägas i ! maj-talen var nog mer allvarligt än vad man först kunde ledas att tro!
    För vad säger man om motståndaren när ens eget lag har spelat minst lika fult. Fulare, efetersom LO ENVISAS i modern tid att hävda att de står på de svagas sida. Jo pyttsan!!!
    Dock saknades en “ingrediens” i 1 maj-firandet, som DEFINITIVT hade dödförklarat “Arbetarrörelsen”: en direktsändning på en storbildsskärm, där den förre “arbetarledaren” hälsar från sitt gods….!!!

     

  33. 2009-05-23 19:35 Lasse Salomonsson, Göteborg

    Bara en fråga: Betyder LO LandsOrganisationen eller Laglöst Område???????

     

  34. 2009-05-23 19:52 Ingemar Ö

    Leder säkert ytterligare medlemstapp bland dom LO anslutna.

     

  35. 2009-05-23 20:42 Tobias (fp)

    Vi är väldigt många liberaler och andra ute i Sverige som inte har betalat tv-licens på grund av våra ideologiska ställningstaganden. Ett stort antal barnfamiljer har betalat “svarta löner” till unga tjejer för att de ska sitta barnvakt några timmar i veckan. Det är “vardagsmat” som man från de stora tidningarna gör till stora skandaler när det kommer fram att ledande politiker har agerat på det sättet. Det gör det hela tröttsamt. Ja, det är fel att göra allt detta, men samtidigt är det knappast en skälig grund till att ministrar ska behöva avgå eller att man över huvud taget ska göra en så stor sak av det.

    När det gäller den specifika frågan som “Arbetaren” riktar till mig så tror jag inte att detta handlar om ett medvetet skattefusk. Lundby-Wedin är för smart för att begå sådana misstag. Jag tror snarare att det mycket väl kan ha att göra med okunskap från Lundby-Wedin att inte betala förmånsskatt i detta.

    Den principiella frågan i hela debatten blir däremot hurvida LO ska äga en sådan anläggning. Flertalet av förbundets medlemmar har inte råd att besöka den trots rabatterna. Men detta är en helt annan diskussion, och DEN borde man snarare uppmärksamma medialt.

     

  36. 2009-05-23 21:11 Karin

    Kollektivet betalar, och det låter härligt med en billig semester. När blir det skattebetalarnas tur att semestra gratis i sina egna lägenheter på Riva del Sol?

     

  37. 2009-05-23 22:10 Ola

    Bodil

    Ja om jag är dum eller om du är dum det kan nog inte du avgöra. Jag försvarar inte att hon fuskat med skatten men hon har ju inte roffat åt sig pengar från Lo. Rummet hade ju kostat lika med eller utan hennes man.
    Men bra du vänder dej mot allt ruffel som politiker håller på med. Men tydligen gör du skillnad på vilka som roffar åt sig pengar. Säg mig en moderat minister som inte har bluffat med skatter och avgifter i nuvarande regering.

    Arbetaren

    Men det sitter kvar många borgerliga ministrar som fuskat med skatter och avgifter
    Klart tidningarna ska ta upp fusk…Men Tv4 och Expressen tar bara upp det som fuskas på en sida.
    Skrev nyss under ett upprop mot Expressen och Tv4 att bojkotta dom på grund av deras politiska ställningstagande mot fackföreningsrörelsen i Sverige

     

  38. 2009-05-23 22:29 Arbetslös och Högkompetent

    Så gör mina släktingar också.
    De låter till och med hela släkten bo gratis och ordnar gratisresor åt varandra över hela världen, men de jobbar också inom nämnda område.
    Vad är så konstigt med det?
    Släkten och vännerna måste väl hålla ihop?

     

  39. 2009-05-23 22:57 Mr M

    Det är väl för helvete inte någon som BOR i Rosenbad utom kanske något enstaka övernattningsrum!

    Statsministern bor i Sagerska Palatset av tradition, men där ville inte statsminsterjäntan Fredrika Reinfeldt bo så de bor kvar i sitt plebejiska radhus i Täby, slösandes mängder med skattemedel för extra polisbevakning och resor för oss skattebetalare.

     

  40. 2009-05-23 23:02 Bodil

    re Ola

    Säg mig den vänsterpolitiker som inte har bluffat med skatten och med ersättningar för politiskt arbete?
    Säg mig den vänsterpolitiker som lever som den lär?

     

  41. 2009-05-24 00:54 RetroS

    Mr M – Statsministern bor inte i sagerska av tradition utan anledningen är tyvärr en mörkare, det beror på mordet på Olof Palme. Jag är absolut ingen fan av vår passiva icke jobbskapande moderata statsminister, men han ska ha precis samma skydd som hans föregångare har fått och hans efterträdare ska ha. Men jag kan tyvärr påstå att hans lyxvilla i Täby (hans hemkommun där moderaterna inte rättar sig efter rättegångsutslag) inte står obevakad bara för att han bor i Sagerska. Det finns med största sannolikhet säpo där även om han inte bor där just nu.

    Frågan är dock – förmånsbeskattas familjen Reinfeldt för detta och för all den service som de har?

    Kan dock tycka att det kan vara lite småaktigt att media ska jaga politiskers ev. misstag med reseräkningar etc. Media slog upp det stort för några år sedan att det var ett gäng rikdsagsledamöter som hade missat att kryssa för att de hade fått mat i sina reseräkningar när de var på kungamiddag. De borde väl ha viktigare saker för sig än att fylla i dessa papper på korrekt sätt, eller? Typ styra landet…

     

  42. 2009-05-24 09:11 Tord Oscarsson

    Maken betalar alltså resa och mat och är beredd att betala för bädden i dubbelrummet om den är skattepliktig, vilket skatteverket inte hunnit utreda. Med andra ord känns det tunt att utifrån det som framkommit starta ett nytt drev mot Wanja Lundby Wedin. Mer anmärkningsvärd är morgonens nyhet att konsulter som anlitats av storföretag kan ha undanhållit upp till en miljard kronor i skatt. Flera konsulter har dömts till fängelse för grova skattebrott och fler åtal är att vänta. Allt enligt Skatteverket.

     

  43. 2009-05-24 10:35 Karin

    Hotel Europa i Göteborg med flera anläggningar hysade för ett antal år sedan såväl olika kommunala tjänstemän som politiker som besökte staden. Pågår detta fortfarande, och vem har betalt deras nota?

     

  44. 2009-05-24 12:26 Mr M

    Retro: Det är tydligen någon som har dålig fantasi och snott mitt nick. Det är väl någon bitter gråsosse.

     

  45. 2009-05-24 12:35 Bodil

    re Tord Oscarsson,

    Stopp och belägg ingen är dömd .
    Konsulterna kan ju vara anställda av företag som har säte i annat land.
    Konsulterna kan vara skrivna i andra länder.
    Den som lever får se.
    Allt verkar vara ett nytt drev på en ny arbetsgrupp i ett halvsossesverige.
    Vi är inte framme ännu med demokratin och liberalismen, det är mycket kvar.

     

  46. 2009-05-24 13:29 Rolf Eriksson

    TV4, expressen, politikerbloggen, statsmedia eh? vad yrar du om RetroS? Inget av det där är statligt det är däremot SVT som är vinklat till socialdemokraternas fördel..

    Förresten så har LO flera såna här anläggningar i b.la. Frankrike för att pampar ska få gotta sig på fackanslutnas pengar.

     

  47. 2009-05-24 14:41 Ola

    Bodil…

    Du kör ditt vanliga.. Du svarar inte på det folk skriver till dig utan du kör bara nya påståenden utan att ha belägg för dom

     

  48. 2009-05-24 16:01 Tobbe

    Om nån sagt det innan så håller jag med;
    Ska LO äga lyxresort? I italien? Vart finns behovet?

    kasst använande av pengar

     

  49. 2009-05-24 16:54 RetroS

    Expressen, TV4/Politikerbloggen skriver INTE ett kritiskt ord om den passiva icke jobbskapande regering som vi i Sverige tyvärr har.

    TV4/Politikerbloggen finansieras genom reklamintekter, bland annat från de fyra passiva icke jobbskapande borgerliga regeringspartierna. Frågan återstår, hur trovärdiga och obundna är de till de borgerliga partierna. Icke redovisade “gåvor” (är det skattade pengar?) till bland annat Moderaterna finansierar således journalisterna på TV4:as löner. Det är en av anledningarna till att Sverige INTE ska ha politisk reklam…

    Denna hetsjakt mot Wanja L-W driven av den borgerliga statsmedierna verkar vara lite tunn. Wanja mfl. har fått lön i Italien för jobb utförda i Italien som beskattats i Italien. Redovisar den borgerliga statsmedierna detta???

    Hur är det med den fria rörligheten, gäller det bara borgerliga politiker, så som Carl Bildt som betalade serbisk eller var det italiensk skatt för sin barnflicka???

    När kommer granskningen av de

     

  50. 2009-05-24 17:45 earace

    Ja ja Retro; Vi har ju sossetelevisionen SVT i vårt land. Och om nån har varit passiv så är det ju sossarna och hela gåslevervänstern förutom när de ska plocka svenskarna och medlemmarna på lots and lots of money. Tvi, Skäms!!!!!!!

     

  51. 2009-05-24 18:53 Bodil

    re earace

    precis mitt i prick.
    Gramscivänstern har härjat och härjar fortfarande ,vi skall bevaka vad för lögner och propaganda de spyr ur sig varje dag.
    För närvarande pågår en intensiv propaganda mot kärnkraften och det är inte för annat än att hjälpa MP med röster.
    En del svenskar är för dumma för att genomskåda propagandan och går på niten.
    De bedriver också en negativ EUpropaganda för att hjälpa V.
    den är också genomskådad .
    Marita ULVSKOG får oproportionellt högt utrymme i Statstelevsionen.
    Vi måste gemensamt bevaka deras framfart och belysa .ex på denna sajten.

     

  52. 2009-05-24 22:30 RetroS

    Det finns STORA skillnader mellan den passiva borgerliga regeringens syn på hur SVT ska finansieras och den engagerade och aktiva oppositionen . Den borgerliga regeringen har ju bevisat genom ett stort antal kriminella licensskolkningar att de inte vill finansiera SVT på detta sätt, utan att de vill binda SVT närare makten genom att den ska finansieras genom statsbidrag. Oppositionen vill istället bibehålla licensen som gör att Sverige kan bibehålla vår fria och obundna media.

    Sedan undrar jag Bodil, vad menar du med högt utrymme i Statstelevisionen?

    Sedan undrar jag fortfarande Bodil och earace. Är det inte ett problem att pengar från de borgerliga partierna går till att betala journalister på TV4:as löner, genom att de köper reklamplats?

     

  53. 2009-05-25 01:44 earace

    RetroS….
    Suck…när började sossarna o vänsern vara “aktiva”?
    Möjligtvis när de började med sitt fasliga Gnäll.
    SVT är TYVÄRR ett gratis skyltfönster för såssarna och hela Vänstern.
    Oberoende? SVT är lika svansande till såssarna som den statliga televsionen i Rysslnd är till Putin.

    De politiska partoerna får göra vad sjutton de vill med sina pengar! Hoppas att de kommer att sända valreklam i varenda tvkanal de kan (det innebär alltså ett FRITT SVERIGE), men du vill säkert att sossarna ska sätta direktivet för hur medborgarna ska fatta sina egna beslut….

    Ja (S)uck….

     

  54. 2009-05-25 01:54 earace

    Tack Onkel Wanja o “boddan” (Bodil) ;-)

     

  55. 2009-05-25 16:09 Sosse

    Ena “nyheten” efter den andra som var för sig inte innehåller något speciellt men som trummas ut i media var och varannan dag inför EU-valet? Vad är det för kampanj som pågår?

     


Länka till inlägget:
http://www.politikerbloggen.se/2009/05/23/20143/

Kommentera »




Personuppgifter
Politikerbloggen.se sparar de uppgifter du anger i formuläret ovan tillsammans med din IP-adress. Uppgifter om e-post och IP-adress är inte synliga för andra besökare på sajten.

  •  
     
  • Annons:

    Annons:

    Annons:

    Annons: