Politikerbloggen.se

Senaste nytt:

AVSLÖJANDE: Läs brevet som budades till Maud Olofsson

maudbrev
AVSLÖJANDE. För en stund sedan budades ett brev till näringsminister Maud Olofsson från Stefan Löfven, IF Metall, Cecilia Fahlberg, Unionen, och Ulf Bengtsson, Sveriges Ingenjörer. Politikerbloggen publicerar här brevet.

Ert brev/beteckn. Näringsminister och vice statsminister
Maud Olofsson
Näringsdepartementet
103 33 Stockholm

Vår beteckning
Vårt datum 2009-09-04

Öppna dörren för dialog om fordonsindustrin
Vi har som ordföranden för de fackliga organisationerna IF Metall, Unionen och Sveriges Ingenjörer nyligen begärt att få träffa dig för att diskutera det akuta läget inom fordonsindustrin. Vi har fått svaret att du inte anser dig ha tid att träffa oss.

Just nu står det och väger hur det ska gå med ett av fordonsindustrins viktigaste företag. Det pågår som du vet ett intensivt arbete att få en bra lösning. Vad som blir resultatet har stor betydelse, inte bara för de närmast berörda utan för hela fordonsindustrins framtid i Sverige.

Som förhållandevis initierade har vi följt och deltagit i denna process. Vår samlade syn är att fordonsindustrin, trots sina nuvarande problem, har mycket goda förutsättningar att fortsätta utvecklas i Sverige och bidra till vår välfärd under lång tid framåt.

Alla med insikt i näringsliv och företagande vet att framgång bygger på ansträngning och målmedvetna satsningar.

Att i detta kritiska läge inte vilja delta i en dialog är att inte visa respekt för alla dem som är beroende av fordonsindustrin för sin inkomst. Det handlar inte bara om de anställda hos de stora fordonstillverkarna. Det handlar också om alla som får sin försörjning från de många industri- och tjänsteföretag som är kopplade till branschen. Företag som tillsammans är ett viktigt kluster som nu riskerar allvarlig skada.

Regeringsföreträdare talar ibland varmt om den svenska modellen. Den bygger på dialog och samverkan. Vi är beredda att delta. Som näringsminister är du en viktig part och vi utgår ifrån att du kan ompröva beslutet så att vi kan få till stånd ett meningsfullt samtal.

Med vänliga hälsningar

Skriv ut eller dela:
  • Skriv ut artikeln!
  • Facebook
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • Furl
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • Tipsa om artikeln via e-post

55 kommentarer

  1. 2009-09-04 14:48 LANYC

    Lönsamma företag bör få gå under och inte leva på stats-respirator, eller som Reinfeldt sa: staten och skattebetalarna skall inte vara riskkapitalister. Mota facken i dörren!

    Det är dax att använda stöd pengar att ställa om hela sektorn!

     

  2. 2009-09-04 15:01 Vidar Värme

    Otroligt,
    Maud Olofsson vägrar att tala med medborgare som betalar hennes lön. Suck, ministerposter stiger tydligen en del bondjäntor åt huvudet?

    Samtidigt som detta ministerskämt öser miljarder över “våra” Stockholmsbanker så sätter hon sig alltid barnsligt tjurigt på tvären när det gäller den västsvenska bilindustrin. Denna företrädare för den förvirrade och vindrinkande Stureplanscentern bör bara ha en väg ut i nästa val, och det är den snabbaste vägen med Arlanda-express!

     

  3. 2009-09-04 15:11 Jonas

    Svensk bil-industri har flyttat större delen av sin produktion och jobben dom titt som tätt nämner är i fara. Jag föreslår att Hollänska, Tyska, Belgiska, Portugisiska samt Polska regeringarna backar upp dom nu..

     

  4. 2009-09-04 15:37 ola

    2009-09-04 14:48 LANYC

    Nu kan ju inte alla jobba på banker. Dom enda som Alliansen kastar skattepengar efter.
    Men det är ju otroligt hon vägrar att möta arbetstagarna.
    Hon måste ta och tagga ned nu.

     

  5. 2009-09-04 15:40 Lyftet

    Som VOLVO går går SVERIGE det har aldrig slagit fel.

    Låt det då gå som Volvo och inse att denna regering har slutat att tro på FÖRETAGANDET utan följer endast sossarnas bidragspolitik i arbetsmarknadsprojekt.

    LYFT skrot LYFT Bidrag LYFT Bonus LYFT alla synliga delar.
    och lätta sen från detta LAND som styrs och LYFTS AV MUPPAR och EUStåuppkomiker av aldrig skådat slag.

     

  6. 2009-09-04 16:28 Tobbe

    Vem är Maud Olofsson o tro på något, hennes CV är bekymmersvärd som bäst, hela 80-talet var hon mammaledig, inget ont om det, men det är hennes största bedrift i livet.

    Att denna tant sedan går ut i media och uttalar sig sakligt om vår fordonsindustri tycker jag är absurt, att hon med hennes extrema erfarenhet går ut i media och dömmer ut Saab, gör det att köpare blir mer intresserade? tror att hon och hela Sverige hade tjänat på att haft en med återhållsam ställning uttåt oavsätt va man själv tror i sak.

    Nej jag har sagt det förr, denna dam är en av dom värsta tillsammans med Frerick Federlay och Mona Shalin som vi har i riksdagen idag! bort med packet!!!

     

  7. 2009-09-04 17:12 Jägarn

    Fortfarande vill sosseriet att skattebetalarna skall stoppa in miljarder i ett företag som inte gått med vinst på tjugo år, det är tur att inte Måna sitter vid makten för då hade GM redan fått sju miljarder direkt till kontot i USA. Om nu dessa fackförbund tror att det är lönsamt att investera i detta SAAB så vill jag veta hur mycket dessa förbund och de själva privat har satsat på det de tror så starkt på. Om de inte satsat så är de bara ett hycklande och röstfiskande pack, En redovisning för er trovärdighet tack.

     

  8. 2009-09-04 19:00 Arbetare

    Maud Olofsson är något som KATTEN har…. Hon är nog det mest misslyckade som borgarna har fått fram på denna ministerpost. Hon är och förblir en “nickedocka” i pappa Reinfeldts knä.
    Man hoppas att hon blir arbetslös och får känna på den verklighet som tusen och åter tusen har och kommer att ha i detta land.
    Det finns bara en lösning på denna fråga och det är 2010. Resten får ni tänka ut själva, vilket inte borde vara så svårt.

     

  9. 2009-09-04 19:08 Tobbe

    Jägarn: Jag undrar en sak, vad är skillnaden med att gå in med pengar i en bank eller i fordonsindustrin?

    Själv är jag kluven om man skulle gått in med pengar i nått av det, dock så är jag 100% säker på att det är totalt amatörmässigt av Maud Olofsson att gå ut i media och säga att SAAB är ett värdelöst företag som kanske skulle göra vindkraftverk istället… det visar bara att hon är maktfullkomlig.

     

  10. 2009-09-04 19:42 Lisa

    På vilket partikansli sitter du som aldrig verkar vara ute och “Jaga”. Men det finns många som utger sig för att vara enskilda person på dessa sidor men i sitter på partikanslierna och försöker styra debatten. Är du inte en av dessa så börjar det mer likna vurmen för Kim Jong-il. Att skiva nedsättande om oppositionens företrädare visar enbart att man har en infantil inställning till politiken och att man är inget annat än en skitstövel.

     

  11. 2009-09-04 19:57 Jägarn

    Tobbe, jag har bara ett råd till dig, gå inte in med pengar i någonting, det är helt enkelt inte din grej. Tobbe, satsa på spargrisen.

     

  12. 2009-09-04 20:16 Tobbe

    Järgarn, va skulle hända med kapitalismen och marknadsekonomin då? jag menar hela den motorn styrs av överkonsumption och bankernas fraktional reserve…

    men ett bra råd, då kan vi spara alla privatpersoners pengar och låta staten äga allt? ;)

     

  13. 2009-09-04 20:26 Jägarn

    Tobbe, spargrisen, Tobbe för tusan spargrisen, de stora grabbarna blåser dig, ligg lågt.

     

  14. 2009-09-04 20:30 Arbetaren

    Tobbe, nu när du ändå kan så fina ord som fractional reserve banking, så borde du väl också veta att riktiga liberaler är emot detta och anser att fractional reserve banking är det samma som bedrägeri och en bidragande orsak till konjuktursvängningar? Riktiga liberaler och ekonomer ur den österikiska skolan förespråkar full reserve banking.

    Antingen kan ett företag stå på egna ben, och då behöver det inga bidrag, eller så går ett företag med förlust, och då förtjänar det inga bidrag. Saab har gått med förlust 19 år av de senaste 20 åren. Det lär inte gå bättre för Saab i framtiden nu när även Kina och Indien börjar komma in på den globala marknaden som biltillverkare.

    Jag är 100% på att de som förespråkar att mina pengar skall förstöras i Saab för att rädda det från konkurs idag, inte har lyft ett lillfinger själva.

    LO är goda för många miljarder, jag föreslår att de använder sina egna pengar istället för mina.

     

  15. 2009-09-04 21:25 DogWalker

    De banker som har fått stöd är ju svenska banker, och de får stöd för att vi vanliga ska ha våra sparpengar säkrade.

    SAAB är inte ett svenskt företag längre, det är ett amerikanskt företag, ska vi stötta amerikanska banker också tycker ni?

    SAAB är INTE svenskt..är det så jävla svårt att fatta?

    Instämmer till fullo med “arbetaren”, LO kan gå in och stödja amerikanska SAAB med de pengar som S ev. ska få Valet 2010.

     

  16. 2009-09-04 21:47 Tobbe

    Som jag skrev, jag förespråkar inte att staten ska köpa Saab. Dock så ser jag ingen poäng i att Maud Olofsson ska gå ut o disskreditera ett företag som har många anställda i Sverige i media, det hjälper ju inte direkt saken.

    Sen att Saab har gått med minus dom senaste 19 åren, ja kanske det men dom har haft mer i aktieutdelning än va dom totalt har gått i minus under den perioden.

    Men kanske är det så att vi inte ska tillverka nått i Sverige utan bara importera allt!

    Angående att Svenska banker har fått stöd skiter la ja i högaktningsfullt, företag dom företag som är aktivt i Sverige. Helt seriöst så skulle spekulanterna i dom bankerna som försatt oss i denna krisen få skaka galler!

     

  17. 2009-09-04 22:20 Jägarn

    Tobbe, hur många aktier i SAAB har du och hur mycket kapital tänker du skjuta till?

     

  18. 2009-09-05 00:09 Tobbe

    Jag tänker inte skjuta till nått, men uppenbarligen finns det dom som tänker göra det, dock så kan jag säga att Maud Olofssons kommentarer inte har hjälpt i det fallet, hon slog undan benen på det företaget genom sitt idiotiska uttal i media!

     

  19. 2009-09-05 03:36 Vidar Värme

    J-vla Stockholmssnack!
    Här skall inga j-vla Stockholmsbanker gynnas framför någon annan. Om man vill att Sverige skall fortsätta att vara ett enat land, med säte i det skattefinansierade Stockholm, så borde några hålla sin stora trut.
    Här sitter ledningarna inom Stockholmsbankerna och ger sig själva miljonbonusar i bra tider, samtidigt som de knäböjer och ber inför Olofsson när krisen slår till. De anser alltså helt fräckt, med Olofssons godkännande, att vi skattebetalare skall betala när deras odugliga finanser pga bonusar inte räcker till.
    J-vla Stockholmspolitik, det är dags att sänka denna egofixerade och mälardalsdominerande “Sverigepolitik!
    Sverige behöver inte några Stockholmsbanker, vi andra klarar oss bra med vår provinsalbank!

     

  20. 2009-09-05 09:52 Jägarn

    Aj, aj, aj nu har Vidars latenta Stockholmshat slagit till igen, ett hat han dela med en annan storhet här på bloggen, Ola från byggda. Vi får väl i görligaste mån försöka att kyla ner herrarna. Tråkigt om bloggen rör upp känslor till den grad att hjärtstillestånd befaras.

    PS! Lisa jag hinner med att pyrschjaga, det är det som gäller för närvarande.

     

  21. 2009-09-05 11:21 tp

    saab personbilar skall ju bli svenskt företag nu inte amerikanskt. De är inte saab pesonbilar som är med i aktiemarknaden det är lastbilarna som är det. det finns inga fallskärmar eller bonusar i saab.

     

  22. 2009-09-05 13:04 Jägarn

    tp, stilla dig, vi vet inte om SAAB skall bli svenskt, amerikanskt, kinesiskt, ryskt, albanskt eller ett företag överhuvudtaget. Än har då inga finansiärer trätt fram med penningpåsen.
    De enda som väsnas i korridorerna är ju facket och dessa skjuter som bekant inte till ett öre, men de låter och hörs.

     

  23. 2009-09-05 14:57 Vidar Värme

    Härligt Jägarn,
    vad tycker du annars om att bankerna tiger och ber skattebetalarna och Olofsson om pengar samtidigt som man i åratal haft ett bonussystem som gett de toppanställda miljonbelopp. Vore det inte bättre att de istället för att be skattebetalarna om pengar hade sparat dessa miljoner och använt dem i sämre tider?

    Varför skall bara bankerna räddas från konkurs och inte den västsvenska bilindustrin? Var för f-n konsekvent, skall bilindustrin offras så skall även slarviga banker få gå i konkurs. Inom EU finns regler om insättningsgaranti, de pengar du har satt in på banken är säkra upp till ett visst belopp . I Sverige garanteras du att få tillbaka upp till 250 000 kronor, har du mer än så går det förlorat.

    Låt alltså skiten, i landets och rättvisans intresse, gå i konkurs. Det är ju ändå bara något kvarter i det fisförnäma Djursholm som hamnar i fastighetsmäklarens fönster.
    Du vet, den enes död den andres bröd!

     

  24. 2009-09-05 15:45 Sven Tycker

    Maud “Mauderaten” Olofsson (c) har tydligt visat att hon inte anser att det finns någon framtid för svensk personbilsindustri. Saab / Volvo och underleverantörer bör helst avvecklas. Men, tyvärr är hon för feg för att säga detta rakt ut. Volvo har ju klart sagt att dom känner det som att Belgiens regering visat större intresse för att rädda Gent-anläggningen är Sveriges regering visat för Volvo i Göteborg.

    Men det är klart att bilåldern är passerad. Den ständigt växande privatbilismen är slut. Framtidn tillhör de kollektiva transporterna. Men, som sagt, Maud Olofsson är för feg för att säga detta rakt ut.

    Hon har också glömt att informera sina partikamrater Andreas Carlgren och Åsa Torstensson om massbilismens död. Dom har ju precis beslutat sig för Sveriges största motorvägssatsning någonsin – Förbifart Stockholm.

    Men, Maud, det är fegt att inte ha tid för fordonsindustrins fackliga organisationer. Det säger tyvärr en hel del om din syn på facklig verksamhet och demokrati.

     

  25. 2009-09-05 16:59 Jägarn

    Vidar, du hänger nog inte riktigt med, det finns ingen västsvensk bilindustri, den är Amerikansk.
    Vidar, bankerna är svenska och låter vi banker gå i konkurs så sätter vi hela vårt ekonomiska system på spel, det är en ansvarsfull regerings skyldighet att skydda och värna banksystemet.
    Är det någon regering som angriper bankernas bonussystem och gör något åt detta så är det Alliansen med Anders Borg i spetsen. Ingen kan väl påstå att sosseriet tog tag i bonusproblemet när de hade makten, snarare tvärt om så var de en del av detta system.
    Vidar du kan lugnt låta Alliansen och Anders Borg sköta ekonomin, lika lugnt vore det nog inte om Måna höll i rodret.

     

  26. 2009-09-05 17:10 Jägarn

    Sven Tycker lever kvar i den forntid då fordonsindustrin i Sverige var svensk. Volvo PV och SAAB är amerikanska. Scania ägs av Wolkswagen, största ägare i Volvo lastvagnar är franska Renault.

     

  27. 2009-09-05 19:49 CharlieB

    Jägaren!
    Över 12000 människor frlorar sina jobb om
    volvo och saab läggs ner.
    Dessa får du vara med och försörja sedan.

    Någon regering som angriper bonussystemen?
    Du är ju ute och cyklar som vanligt.
    Socialdemokraterna förbjöd bonusar helt och hållet.
    Anders Borg och Maud Olofsson var med och hävde det förbudet.
    Ni kritiserar de dessa bonusar som de själva åter gjort möjligt att plocka ut. De biter sig själv i baken med andra ord…………

     

  28. 2009-09-06 01:30 Vidar Värme

    Bullshit Jägarn!
    Att hålla banker bakom ryggen som inte kan sköta sin ekonomi är dålig ekonomi. Den svenska ekonomin klarar sig alldeles utmärkt utan de banker som inte klarar de åtaganden de påtagit sig gentemot sina kunder.
    Otroligt barnsligt att tro att ett annorlunda status que skulle råda för bankväsendet, du borde nog någon gång rannsaka din guru, Borgs, alla propagandalögner han fyller dig med?
    Vad Borg har sysslat med är rent ut sagt kriminellt, hans policy är att hålla dåligt skötta banker bakom ryggen med hjälp av mina och andras skatteinbetalningar. Det betyder att de om och om igen med samma dåliga ledning snart är tillbaka med mössan i hand!

    Självsanering skall istället råda, låt de dåliga bankerna, precis som i fallet Lehman Brothers, äntligen gå i konkurs. Sälj sedan bankens alla värdepaper och fodringar till de kvarvarande och skötsamma bankerna. Då slipper vi skattebetalare att i framtiden åter igen betala för alla dåliga bankers bonusar och vansinniga expansion i Baltikum och annorstädes!

    Det är ovidkommande om du vill kalla bilparken svensk eller ej, detta handlar om de tusentals jobb som går förlorade, pga att några stollar i Stockholm tar sig rätten att hellre satsa våra skattepengar på sin egen skitbank istället för den västsvenska befolkningens jobb och överlevnad. I Saabs fall är det ju nu också ett svenskt företag som vill köpa bara den svenska regeringen tar arslet ur vagnen och ställer upp!

    P.S. Jägarn!
    Var inte så f-bannat tröttsam med ditt ständiga mantra om Mona visavi borgerligheten. Du vet lika bra som jag vid det här laget att varken Mona eller Borg står i högt i kurs hos mig!

     

  29. 2009-09-06 09:04 Jägarn

    Det känns inte meningsfullt att förklara tingens ordning för Charlie och Vidar, jag nöjer mig med att konstatera att detta ämne helt enkelt inte är deras nivå. Hjärtat är för känslor, hjärnan för klart och sunt tänkande.

     

  30. 2009-09-06 09:17 Jägarn

    Vidar, vem eller vilka står högt i kurs hos dig?

     

  31. 2009-09-06 12:14 Vidar Värme

    Ja du Jägarn,
    du är så lurad av det politiska etablisemanget att hälften vore nog. Det finns ingen naturlag eller tingens ordning i detta fall, ekonomi är ingen exakt vetenskap!

    Rannsaka och analysera för f-n någon gång vad Borg och andra fyller dig med!

     

  32. 2009-09-06 12:42 Jägarn

    ” ekonomi är ingen exakt vetenskap!” säger Vidar, är det Måna som myntat uttrycket vid ett av sina 32 möten med kronofogden?
    Vem eller vilka som står högt i kurs hos Vidar får vi däremot inte veta. Vidar är du blyg?

     

  33. 2009-09-06 13:13 Vidar Värme

    Jo då Jägarn,
    jag respekterar alla som hyllar demokratin och den medborgerliga rättvisan. Oavsett om den kommer från de röda eller de blå!

    Alla som du Jägarn,
    de som hyllar och håller sig med gurus inom partipolitiken är enligt mig bara offer för sekteri!

     

  34. 2009-09-06 16:28 Jägarn

    ” Jo då Jägarn,
    jag respekterar alla som hyllar demokratin och den medborgerliga rättvisan. Oavsett om den kommer från de röda eller de blå!”
    Jaha, jodå men Vidar vem har påstått något annat, vart får du detta ifrån?
    Vidar, vart får du det där med gurus ifrån?
    Vidar kör med taktiken att lägga ord i munnen på meningsmotståndarna, men han är genomskådad. Sedan har han också satt i system att aldrig svara på en fråga, inte heller detta är något nytt.

     

  35. 2009-09-06 16:38 Emil Magnusson (V)

    Jägaren: “Vidar kör med taktiken att lägga ord i munnen på meningsmotståndarna, men han är genomskådad.”
    allt du gör är ju att skriva att alla som inte är nyliberaliser är kommunister som älskar gulag, din trovärdighet är = 0

     

  36. 2009-09-06 16:53 Jägarn

    Emil har du problem med din kommunism och gulag, det är inte jag som hittat på det där med gulag, det är ett kommunistiskt påfund. Emil, att du skäms för kommunismen skall väl inte vi andra lastas för. Emil, vi demokrater har lita svårt för din totalitära lära, vi tror helt enkelt inte på förvisning och nackskott som kommunikation människor emellan.

     

  37. 2009-09-06 16:54 Ronald

    Maud Olofsson = Den mest irriterande människa som finns.
    Maud Olofsson= Den mest självgoda politiker som finns tillsammans med Göran Hägglund.
    Maud Olofsson= En otroligt skicklig person att manipulera och vrida sig och göra vad som helst för att få sitta kvar.
    Många med mig i min vänkrets och släktingar har samma uppfattning om henne och hur fan kan folk rösta på vissa egentligen.

     

  38. 2009-09-06 17:03 Emil Magnusson (V)

    Jägaren: återigen floskler floskler och några floskler till. ingen anser att gulag sovjet osv osv osv var något ok. men att bemöta realpolitisk debatt med historiska händelser visar på hur dåliga argument du har.
    du använder dig bara av floskler. snälla snälla snälla jägaren, för oss allas skull börja argumentera istället för att dra udda historiska paralleller.

     

  39. 2009-09-06 17:08 Jägarn

    Men Emil, se till att ditt vänsterparti gör upp med kommunismen och slänger ut de som fortfarande kallar sig för kommunister, till dess kommer du och andra inom vänsterpartiet få stå till svars för ditt partis historia. Är det så svårt att fatta att vi demokrater inte vill ha med kommunister att göra.

     

  40. 2009-09-06 17:17 Emil Magnusson (V)

    Som sagt, vi som tror på demokrati kan inte bara släng ut meningsskiljaktiga personer. vet inte vad för syn du har på demokrati men man kan inte göra vad man vill med människor som man inte håller med om.

     

  41. 2009-09-06 17:20 Jägarn

    Emil, min syn på demokrati innebär noll tolerans med kommunister, nazister och facsiter.
    Hänger du med?

     

  42. 2009-09-06 17:27 Jägarn

    Ursäkta den dåliga stavningen på fascister, men Emil tolererar du dessa läror så är du inte värdig att kalla dig demokrat.

     

  43. 2009-09-06 17:32 Emil Magnusson (V)

    det var en väldigt smal syn på demokrati, som sann demokrat anser jag att man även bör inkludera kapitalismen i dessa läror eftersom den sätter vinst före allt annat som.t.ex inflytande på arbetsplats, fördelning av resurser osv. men det är väl en bra grund du står på men du skall nog utöka den listan med lite mer saker som är antidemokratiskt.
    Men bra att vi kommit till någon understanding iaf

     

  44. 2009-09-06 17:42 Jägarn

    Så bra Emil, då kanske vi här och nu kan få en bekräftelse på att du tar avstånd ifrån kommunismen, nazismen och fascismen, helt och fullt och utan undantag.
    Jag tar däremot inte avstånd från kapitalismen, den läran är inte felfri men den har ändå fört mänskligheten framåt.
    Din boll Emil.

     

  45. 2009-09-06 17:43 ola

    Jägaren

    Varför håller du på och dömmer alla andra.. Det är inte bara på vänstra sidan det har begåtts fel.. Du glömmer Sydafrika och chile som moderaterna försvarade under deras diktatur… Och nu håller Alliansen på och skriver handelsavtal med en diktaturstat. Och var det inte Liberal regering som styrde när militären sattes in i Ådalen för att döda svenska arbetare… Tror nog du ska börja hålla dig till nutid.

     

  46. 2009-09-06 17:50 Jägarn

    Ola, lägg ner detta är inte din nivå.

     

  47. 2009-09-06 19:28 Peter

    Om nu ett köp av SAAB är en så fantastisk affär kan väl LO köpa skiten själv. Håller med Reinfeldt, man ska inte leka riskkapitalist med skattebetalarnas pengar.

     

  48. 2009-09-06 20:23 viktoria

    Förstår att Puman tröttnat!

     

  49. 2009-09-07 00:12 Vidar Värme

    Lägg av nu Jägarn, dags att gå vidare?
    I den här debatten börjar du bli så enkelspårig att du liknar en parodi på dig själv! Fråga din Guru och mästare, Anders Borg, om du tvivlar på mig, men jag är nästan absolut säker på att han håller med mig?

     

  50. 2009-09-07 09:11 Jägarn

    Jag när fortfarande den förhoppningen att vänsterpartiet skall göra upp med sitt kommunistiska förflutna och ta ett klart avstånd mot denna irrlära. För den som är demokrat så kan det knappast vara något problem, så varför vägrar vänsterpartisterna detta?

     

  51. 2009-09-07 17:40 saabägarn

    Hoppas nu att SAAB ordnar upp sina förehavanden själva och drar den där TANTEN maud vid näsan och ignorerar
    hennes och hennes okunskaper för all framtid.

    Ett sådant stolpskott som henne som gjort att partiet kommer att hamna under 4% spärren vid nästa val.

    Och alla Rapsodlare kommer att gå över till Miljöpartiet om dom inte redan gjort det.

     

  52. 2009-09-08 09:00 Jägarn

    Saabägaren, nu är det en helt annan tant nämligen tant Wanja som sitter på löntagarnas dvs SAAB arbetarnas miljarder. Wanja skulle med lätthet kunna vara med och finansiera jobben för SAAB arbetarna, men se det gör hon inte. Istället så ser hon till att arbetarnas pengar hamnar hos partiet på Sveavägen 68. Ni som trodde att ni betalade för er trygghet, känn er blåsta, blåsta av kamrat Wanja.

     

  53. 2009-09-08 19:51 kajsan

    saabägaren.. Visst e det så!
    stolpskottet mård, är skrattretande!
    men det har inte jägarn fattat än, han har henne som favis”!
    han får ta o växa upp..

     

  54. 2009-09-08 20:33 Jägarn

    Två som funnit varandra, så trevligt. Ni kanske ska söka jobb på SAAB.

     

  55. 2009-09-09 21:38 Puman

    vidar värme= helt rätt
    jägarn är en parodi på sig själv!
    Nu ska han söka jobb på saab oxå!
    han kan göra som sin favis” ha 3 skift och
    sova på vartannat av dom!! =)

     


Länka till inlägget:
http://www.politikerbloggen.se/2009/09/04/23498/

Kommentera »




Personuppgifter
Politikerbloggen.se sparar de uppgifter du anger i formuläret ovan tillsammans med din IP-adress. Uppgifter om e-post och IP-adress är inte synliga för andra besökare på sajten.

  •  
     
  • Annons:

    Annons:

    Annons:

    Annons: